Sidor

Följ min blogg här

torsdag 22 november 2012

Tjuvstart

Tyvärr blir det inte så mycket tid i pysselhörnan 
nu, har mycket med skolan, tenta igen 
nästa vecka, så då får man plugga istället
för att pyssla.
Ser fram emot jullovet nu, 2 veckors ledighet.

Vi eller rättare sagt jag har tjuvstartat lite
med pyntandet hemma nu 
(burit ner kartongerna med julsaker från vinden 
och börjar gå igenom vad som ska fram
och var det behövs nya glödlampor m.m).
Jag bara älskar julen och allt som hör julen till, 
maten, glöggen, stämningen, dofterna, musiken, 
julmarknaderna och alla ljusstakar och julstjärnor.
Maken är inte lika förtjust som jag och vill gärna
vänta med pyntandet till 1:a advent, men jag
skyller på att vi inte är hemma nästa helg
så då får det bil denna helgen istället.
Min favorit, den stora julstjärnan är redan
på plats i köksfönstret.

Fredag imorgon och då vankas det fredagsmys.
Önskar er alla en härlig fredag och helg.
Njut och ta hand om varandra.
KRAM.

2 kommentarer:

  1. Hej Tess!
    Jag såg din snygga julstjärna i köksfönstret igår, den lyste såååå vackert:)
    Nästa vecka ska jag börja plocka fram alla stjärnor, känns roligt nu:))
    Idag ska jag göra klart bröllopstavlan och kortet till bröllopet imorgon:))

    Ha en fin helg med familjen
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är julstjärnan vacker?!
      mitt favorit-pynt, helt klart!! :)

      Radera