Sidor

Följ min blogg här

onsdag 29 maj 2013

Hajk

Hemma igen.
Måndag till tisdag har jag varit på utflykt
ihop med klassen, kanothajk i Svenarum.
Vi startade på måndag förmiddag 
och efter ca 4 timmars paddling
slog vi upp 2 st 20-manna tält i skogen. 
Vi har haft 5-kamp, grillat, haft allsång runt elden,
lekt och tjatat massa.
När det började mörkna ute var vi alla
riktigt trötta och inte särskillt svårsövda.
Trots att det var fuktigt, trångt och varmt
lyckades jag i alla fall slummra till lite.
På tisdag morgon käkade vi lite frukost och
sen revs tälten. 
Efter ytterligare några aktiviteter såsom till tex. 
tipspromenad, dansuppvisning och lite lekar
var det dags att packa ihop och åka hemåt.
Riktigt roligt har vi haft,
men vad underbart det är att komma hem till
familjen, duschen och en mjuk säng igen!
Här kommer lite bilder. :)

Den fina lägerplatsen.

Trött efter att ha paddlat i flera timmar.

Lek, stojj och 5-kamp.

Lägerbålet.

Trötta studenter dagen efter.

Idag ska jag vila upp mig och plugga,
på fredag är det tenta igen.
Önskar er alla en fin dag. 
KRAM.

4 kommentarer:

  1. Hej Tess! Vad härligt du har haft men kan tänka mig att det var trevligt att komma till egen säng!:) Såna "resor" gjorde jag mycket när jag var ung, med scouterna, det var roligt!
    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, detsamma till dig sirpa! <3

      Radera
  2. Hej Tess!
    Så trevligt ni verkar ha haft på er hajk:))
    Jag har paddlat jätte mycket under min dar, det är sååå roligt:)) Förstår att du gillade att komma hem till din egna säng och familjen:))

    Fina bilder du visar också:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. va mysigt det var igår, det var på tiden att vi sågs nu, sååå länge sen sist ju. men nu när jag inte är i skolan på ett bra tag så får vi passa på att träffas oftare. ;)

      Radera