Sidor

Följ min blogg här

fredag 17 maj 2013

Luffarslöjd och tovning

Äntligen fredag, veckans bästa dag!
Har ni något kul inplanerat för helgen?
Själv ska jag ta med mig familjen till grannbyn 
på "FiF-kampen".
Vet inte riktigt själv vad det är, men tror
det är lite olika stationer som man ska hjälpas åt
att klara av ihop i lag. Så jag, maken, min syster
och 2 av barnen ska vara i ett lag och pappa, mamma,
min lillebror och ett av barnen ska vara i det andra.
Ska bli skoj. Vet att det var med massa lag förra året 
men då kunde inte vi. 
Emelia bestämde lagnamn, så vårt lag heter
Vargarna och de andra heter Elefanterna. :)
Efter kampen ska vi hem till mina föräldrar och
grilla och mysa. Låter som en toppen lördag, visst?! :)

Under veckan som gått har vi haft hantverksdagar
i skolan, jätte skoj! 
Jag provade på saker som jag aldrig provat förut,
luffarslöjd och karda och tova ull, det var faktiskt kul,
men ganska knixigt. 
Självklart måste jag visa upp resultatet för er. :)


I luffarslöjden gjorde jag en krok, 
syns lite dåligt på bilden.
2 underlägg till kaffekoppen blev det i tovningen.
Visst blev det fint. ;)
Nu är det dags för mig att ladda batterierna
inför kampen imorgon.
Önskar er alla en underbar helg.
Ta hand om varandra.
KRAM.

8 kommentarer:

  1. Å vilka fina saker du tovat och slöjdat av najtråd. Kul att du håller på med de hobbiesarna också, jag har också både tovat och gjort saker av najtråd förut. Numera har jag dock fastnat för scrappet och så syr jag mer nu än på länge.
    Jag har mailat dig ang mina stämplar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med om att man fastnar mer för scrappet, men att prova på olika hantverk är faktiskt skoj. kram.

      Radera
  2. Hej Tess!
    Hoppas er dag idag var lyckad och att ni hade roligt:)) Själv har jag påtat i trädgården:)))

    Sååå fina grejer du gjorde i skolan:))

    Vi hörs snart igen, dags för lite kompisscrapping, eller!!

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Så roligt med hantverksdag. Vi behöver sannerligen hålla hantverkstraditionerna vid liv. Så hemskt om de skulle glömmas bort. Fina saker du gjorde. Jag har aldrig provat luffarslöjd, men tova älskar jag.
    Trevligt med lite familjeskoj. Säkert hade ni roligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det skoj att prova på lite olika hantverk, skulle man gjöra oftare, men jag har verkligen fastnat i scrap-träsket ;)

      Radera
  4. Min syrra håller också på med luffarslöjd och så många fina saker man kan göra. Fina tovade underlägg du gjort. Ha en bra vecka.
    Kram Ulla

    SvaraRadera