Sidor

Följ min blogg här

måndag 10 juni 2013

Dopkort

Hej vänner!
Efter ett år i skolbänken var det idag dags för mig 
att hoppa i jobba-kläderna och stiga upp med tuppen
för att tjäna ihop lite semesterpengar.
Pengarna är inte det ända som är bra med att komma 
tillbaka till jobbet, det innebär också mer fritid för mig
då man inte behöver lägga massa tid på läxor,
tentaplugg, skolarbeten m.m. på kvällstid, känns skönt!
Igår kväll smet jag iväg till fina Marie en sväng 
för lite scraptid, mysigt och kul! :)
Under helgen fick jag en beställning på ett dopkort
till en liten flicka, och det var precis vad jag började 
pula lite med igår, och idag har jag fixat till de
sista små detaljerna som behövdes för att kortet
skulle kännas fullbordat.
Beställaren önskade ett stafflikort, och det blev jag
väldigt glad för, det är min favoritvikning. :)

Kortets framsida.
Jag har varit ganska sparsam med dekorationerna,
blev lite pärlor och fjärilar samt flickans namn.
Har även stansat ut två dies i olika färger.

Och baksidan.

Såhär ser kortet ut uppställt.

På detta kortet har jag använt en digi-stämpel från
MoManning, denna sötnosen kallas "babygirl" 
och jag tycker den är sååååå söt!!
Stämpeln är färglagd med Promarkers och jag
har även använt lite stickles och glossy accents.
De fina papprena är från Maja design.

Självklart har jag dekorerat alla sidorna. ;)

Här ser ni hur kortet ser ut när det är uppvikt.
Kortets insida.                         Kortets baksida.
Här har jag använt en vimpel-die, min favorit,
visst är den ljuvlig?! :)
Datumet och namnet dekorerade jag med lite 
crackle accents, för övrigt inte så mycket 
krimskrams, tyckte inte det behövdes. ;)

Hoppas ni gillade det vänner,
själv känner jag mig nöjd och hoppas att beställaren
kommer att känna detsamma. ;)

Utmaningar för detta kort:

Önskar er en härlig kväll vänner och en fin vecka.
KRAM.

20 kommentarer:

  1. Hej min vän !
    Ja det var skönt när skolan slutade den 30/5 nu kan man ägna sig åt lite annat kul. Tack för din varma kommentar hos mig. Vilket underbart dopkort och snygga dies du använt den vikningen är så fin gillar den mycket.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack fina du! ja, visst är stafflivikningen fin, gillar den massa. kram. <3

      Radera
  2. Hej!!
    Vilket underbart dopkort. Jättesött stämpelmotiv som blivit fint inramad av fina dies..
    Förstår att det känns skönt med en paus och jobb istället för plugg.. Och lite extra pengar är ju aldrig fel. =)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. This is really beautiful Tess and thanks for joining us over at Sweet Stampin this week
    x catherine

    SvaraRadera
  4. Lovely! Thank you for joining us at charisma!

    SvaraRadera
  5. Such a pretty card.

    Thank you for joining us at Sweet Stampin'

    Pam x

    SvaraRadera
  6. Hej kompis:)
    Det var sååå kul att vi äntligen kunde ses:))
    Sååå fint dopkortet blev färdigt:))Stämpeln är ju såååå söt och du målade den så fint:) Alla papper du använde blev så snyggt:))
    Du är så duktig:))

    Hoppas vi ses snart igen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst hade vi skoj! får ses snart igen tycker jag!! :) och tack för din söta kommentar! <3

      Radera
  7. Very pretty card I love all the special details. Thanks so much for joining us at Mo's Digital Stamps.

    Hugz
    Kim

    SvaraRadera
  8. This is beautiful! Lovely image and fabulous design! Thanks for sharing at Sweet Stamping Challenge.
    Chris
    x

    SvaraRadera
  9. Hej där, skönt med sommarlov även om det betyder jobb.
    Ditt dopkort är bedårande sött! Gillar alla fina detaljer.

    SvaraRadera
  10. I am very happy for your wins and new fans! I wish you much love and inspiration!

    SvaraRadera