Sidor

Följ min blogg här

söndag 16 juni 2013

Svensk sommar på vårt vis

Hej på er!
Hoppas ni haft en fin helg i detta underbara 
sommarväder?!
Vi har njutit av helgen på vårt eget vis,
hela familjen åkte iväg på en utflykt med obestämt mål. 
Efter vi åkt runt och njutit av naturen på småvägarna 
härikring hamnade vi hos farbror Olle, där blev det 
massa bus och barnen fick provåka traktor, 
åkgräsklippare och fyrhjuling.
Även jag och maken tog oss några svängar och fick
nästan känna oss som tonårngar på nytt. ;) 

Efter att ha förstrött oss där i några timmar
åkte vi vidare mot svärfars sommarställe,
där blev det glass och barnen badade i sjön.
Sigge trodde ett kort tag att han var Jesus och
kunde gå på vatten så även jag fick mig ett
dopp men med kläderna på.
Allt gick bra så ingen större fara mer än att jag nu 
behöver införskaffa mig ett par nya skor.
Tips på snygga skor tas gärna emot?!

Här kommer lite bilder på vår mini-tripp.

Sigge gillade att åka traktor.

Jina vågar styra åkgräsklipparen själv, modig tjej.

Pappa i familjen, som tonåring på nytt. ;)

Emelia och CJ på fyrhjulingen.

Ungarna njöt av att avsluta kvällen med ett
litet dopp i sjön.

Allt behöver faktiskt inte kosta massa pengar,
man kan sysselsätta sig med massa skojiga saker
på närmre håll än vad men ibland tror.
Nöjda och glada barn och även föräldrar
efter denna härliga helg, 
nu samlar vi nya krafter inför kommande
jobb och dagis-vecka.
Ha nu en fortsatt härlig kväll och 
jag önskar er alla en fin vecka.
KRAM.

2 kommentarer:

  1. Hej Tess!
    Vilken härlig utflykt ni var på. Fyrhjuling är
    ju så kul att köra. Kan tänka mig hur roligt ni hade:)) Här jobbar vi för fullt med Kim´s flytt.
    Det känns att man börjar bli till åren;)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var en toppendag, alla njöt och hade skoj, vuxna som barn. :)

      Radera