Sidor

Följ min blogg här

torsdag 14 november 2013

Julkort med vintagebild

Hej vänner.
Nu går det mot helg, underbara fredag imorgon,
jag längtar!

Kortet ni får se idag blir årets åttonde julkort.
Jisses vad jag ligger efter, nu måste jag trappa upp
mitt julkort-tillverknings-tempo.

Denna gången använde jag en fin vintagebild
och härliga toner i vitt och brunt.
Såhär blev det. =)


Älskar de underbara mönstrade papperna från 
Maja design.
Ramen runt texten är egengjord utav 
pappersmassa, riktigt kul material att arbeta med.
Hjärtan-diesen är från Magnolia,
visst är den ljuvlig.

Tack för titten vänner.
Önskar er en fin kväll.
KRAM.

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig vintagekänsla på kortet. Så fint med olika varianter inför jul... Här har inte gjorts ngt julkort ännu...(!) har fullt upp med askar o annat spm ska med på julmarknad men snart måste jag sätta igång med korten ;-) japp Nu är det snart fredag och helgen står för dörren! Wohoo! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj har du inte börjat ännu, stressigt! ;)
      själv är jag ändå ute i ganska god tid men kommer att bli stressigt i december då jag alltid vill skicka till fler än julkorten räcker till.
      hoppas du hade en fin helg. kram!

      Radera
  2. Vilket super snyggt julkort du har gjort. Jag gillar vitt och brunt.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Hej Tess!
    Vackert vintage kort:) Tokgillar färgerna:)) Så snyggt med pärlbandet runt om och hjärtat längst upp är såååå fin:))
    Skönt med Fredag:)

    Vi hörs:)
    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack vännen!! och tack för titten idag, ääääälskar blocket med de nya papprena!!
      kram på dig vännen! <3

      Radera
  4. Jättefint julkort!! Härliga färger och fint dekorerat.. Ja, jag har med några julkort som måste göras.. Blir garanterat några sena kvällar i december då de sista måste fixas med.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack anna. ja, jag håller med, det kommer att bli stressigt i december. ;) kram på dig. <3

      Radera
  5. Du gör så fina kort allt är så himla fint med både papper och dekorationer.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ulla för dina gulliga kommentarer, det är så kul att läsa dina rader, de gör mig glad! :)

      Radera