Sidor

Följ min blogg här

måndag 18 november 2013

Nionde julkortet

God morgon vänner.
Hoppas ni alla haft en underbar helg
och hittat på massa skojiga saker?!
Själv har jag och familjen haft fullt upp.
I går hade vi lite pysselverkstad här hemma,
barnen gjorde fina pärlplattor och jag scrappade,
resultatet ser ni nedan. =)

 Denna gången använde jag röda och vita toner
och en fin vintagebild från Pion.
De mönstrade papprena är som vanligt
Maja design. =)

Här ser ni hur kortet ser ut uppifrån,
för att kunna se vilken vikning jag gjort.

Insidan.

Och baksidan. 

Och här ser ni barnens fina pärlplattor,
perfekta små snöstjärnor att hänga i 
fönstret eller i julgranen. =)

På lördagen var jag och barnen ute på en aktivitet 
som anordnades av Naturskyddsföreningen, 
barnen fick göra pinnbröd, gå tipspromenad, 
grilla korv, leta efter olika spår i skogen
och såklart blev det även en hel del bus och lek.

På översta bilderna ser ni Jina och Sigge som 
fiskar löv i en liten bäck och brevid det ser ni
mina barn tillsammans med några av deras 
kompisar som också var med.
På de nedre bilderna ser ni mina tjejer grilla vid 
elden och Emelia som har hittat ett stort löv
i skogen. 

I fredags hade familjen lite fredagsmys med 
Disney-film och godis, efter det så var jag på konsert
och såg Dregen framföra ett gäng goa låtar. 
Det var verkligen skitbra!!!!

Backyard babies är mina favoriter
med Dregen som solo kommer inte långt efter.

Men andra ord har vi haft en riktigtoppen helg!
Tack för titten och lämna gärna ett litet spår efter er,
så kul att läsa era små kommentarer.
Önskar er alla en fin vecka!!

KRAM.

8 kommentarer:

  1. Underbart julkort snyggt med rött och vitt samt silver. så fina stjärnor barnen gjort.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ulla, ja visst blev barnens stjärnor fina! de ska hängas upp i vårt lilla köksfönster under veckan. =)

      Radera
  2. Hej Tess!
    Det julkortet blev så himla vackert:) fick ju se det live också:)) Visst var de vackra Maja Designs nya jul serie:))
    och barnens pärlplattor blev ju såååå fina:) De är så duktiga , de också:))
    Fina bilder på barnen i skogen:) Ni är också även med i Jönköpings-Posten i Måndags tidningen:) Har du sett det?
    Ni verkar ha haft en trevlig Fredagskväll:))

    Ha en fin dag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag såg att de var med i tidningen, emelias fröken på skolan berättade det, skoj!! :)
      och tack för alla fina kommentarer du lämnar inne hos mig, du är bäst! :)

      Radera
  3. Lovely card! Very interesting folding card!
    I am trying to find out its secret.
    Great post!
    I like the pictures!
    You've had a great time and fun!
    **
    / Thank you very much for your kind words on my blog! /
    Good luck!

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackert julkort och vikningen är verkligen spännande! Snyggt med rött och vitt tillsammans och de fina pärlhjärtana på hörnen smälter in så bra med resten av dekoren och den vackra vintagebilden! Härlig julinspiration!

    Meeen så fina pärlsnöflingor barnen gjort, blir riktigt sugen jag med! Hmmm, de skulle göra sig bra på ett julkort också tror jag minsann :)

    Tack för din fina kommentar inne hos mig, det värmer i vinterkylan!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket för din fina kommentar, man blir så glad av att läsa det du skriver. ja visst blev barnens stjärnor fina, bra ide att ha dem på ett julkort, det får jag allt prova. ;)

      Radera