Sidor

Följ min blogg här

fredag 20 december 2013

Påskort och barnpyssel

God morgon vänner.
Idag börjar barnen sitt jullov, 
och jag är också ledig från skolan nu ett par 
veckor, ska dock jobba lite, behöver pengarna. 
 Men det är inte många dagar kvar till
underbara julafton nu i alla fall. =)
Jag längtar nog nästan lika mycket som barnen.
Det ska bli så härligt med ledighet som man kan
njuta av tillsammans med familj, nära och kära.
De flesta klapparna är inhandlade så där
behöver man inte känna någon stress, skönt.
Idag ska jag visa upp de senaste korten jag gjort,
det är 3 påskort.

Nr. 1.
Maja design papper. 
Vintage bild från Pion.
Egengjorda blommor av pappersmassa.
Fin text-die som jag lånat av Marie.

Nr. 2.
Papper från Magnolia.
Utstansade bokstäver från Sizzix "cute as a button".
Hörnen är egengjorda av pappersmassa.

Nr. 3.
Papper från Magnolia och Maja design.
Vintage bild från Pion.

Och så ligger jag ju efter en del med att visa 
vad barnen gjort, här kommer några bilder.

Dag 12.
Barnen fick i uppdrag att göra änglar,
Emelia gjorde den lilla och Jina den stora.

Dag 13.
Bakat julgodis, min favvo i juletid, rocky roads.

Dag 14.
Tomte gjord av toarulle, dock lite för svårt för
tvillingarna så Emelia gjorde en själv.

Dag 15.
Fler ljuslyktor, denna gången av glasburkar
dekorerade med stjärnor och satinband.

Tack för att du kikade in.
KRAM.

14 kommentarer:

  1. Så underbara julkort.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL
    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket anneli och god fortsättning till dig!! =)

      Radera
  2. Wow så vackra julkort, och trevliga ljuslyktor.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Jätte fina kort du har gjort och vad en massa fint jul pyssel barnen har gjort :)

    Hoppas att ni får en helt underbar jul.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack gurkiss och god fortsättning till er!! =)

      Radera
  4. Finfina saker du pysslat med!
    Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  5. Jättefina julkort! Och så mycket annat skoj och gott du har gjort! Jag önskar dig en God Jul & Ett Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack fina du och detsamma till dig! <3

      Radera
  6. Hej vännen!
    Dina påskort blev sååå jättefina:)) Vad mycket fint du gjort med barnen, en del har jag ju sett:))
    Tack för de läckra pappersmassa blommorna, tokgillar:))

    Hoppas nu NI får en härlig Julafton:))))))
    Vi syns snart igen:))

    Julkramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack vännen!! ser fram emot när vi ses! hoppas våra saker kommer snart! =)

      Radera
  7. Oj så mycket vackert du skapat :)
    Önskar gott nytt år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket pojjo!! =) detsamma till er!!

      Radera