Sidor

Följ min blogg här

måndag 2 december 2013

Tilda på Center step card

Hej vänner!
Nu är vi redan inne i december och 
nu går tiden såååå fort fram till jul!
Jag ligger fortfarande efter med årets julkort,
men här kommer i alla fall nr. 12.

Denna gången blev det ett center step,
det var länge sen sist.

Framsidan är dekorerad med en söt liten
Tilda, färglagd med promarkers.
Papper från Maja design - Vintage frost,
lite icke-traditionella färger,
jag bara ääääälskar dom, underbara!!

Här ser ni kortets insida.
Textstämpeln är från Inkido.

Och såhär blev baksidan.

Även barnen har fått pyssla en del,
jag och maken gjorde en kalender med 
ett litet enklare pyssel för var dag fram till
julafton.

Dag 1.

Här gjorde vi pepparkakshus,
Emelia passade även på att göra en fin
stjärna av piprensare som fick bli madonnans 
dekoration, självklart tände vi oxå här första ljuset.

Dag 2.
I lucka två fick de i uppdrag att göra saltdeg
som de fick sedan fick skapa juldekorationer av. 

En riktigt rolig idé och barnen älskar det.
Så härligt att sitta ner med hela familjen.

Tack för titten.
Ta hand om er och varandra.
KRAM.

12 kommentarer:

  1. Vilket fint kort, fina detaljer och en superfin vikning!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det är att pyssla med sina barn. Det har vi alltid gjort här hemma. Förr gjorde vi alltid stora smällkarameller. De hängde lite överallt och gladde oss med sina färger. När barnbarnen kommer hit hamnar de genast i mitt scraprum. Och där blir det tillverkning kan du tro.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är så kul att pyssla med barnen, de är så kreativa. =)

      Radera
  3. så rolig idé med pyssel, sånt älskar ju alla..nästan.(tänker på min 16 åring hemma)
    Vilket fint kort du gjort,diggar den vikningen.
    Du fråga om tomten, den är från Rachelle Anne Miller,
    www.ladubugandfriends.com
    Jag fick den på en pysselträff så den borde ju finnas i Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för ditt svar, jag ska kika in där för jag tokgillade den stämpeln. =)

      Radera
  4. Så härlig ide med pyssel med barnen, det får jag allt testa när mini i magen växt till sig :0) Och helt i fas med mitt "teknikbantartänk"! Tack för de fina orden på min blog, kul att du gillar adventskalendern. Det värmer gott i hjärtat! Ha en fin jul på dig!/Änglahus

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket, god jul till dig med vännen. <3

      Radera
  5. Hej Tess!
    Såååååå fint julkort, me like:)) Den vikningen är så läcker:))
    De papprena är ju juvliga:)) Stämpeln är så söt och du har färglagt den sååå fint:)) Du är sååå duktig:))
    Pepparkakshuset blev så fint:)) Så fint julpynt barnen gjorde, de är så duktiga:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är vikningen toppen fin?!
      tack för dina fina kommentarer!!
      kram på dig vännen. =)

      Radera
  6. Very beautiful card! TESS - your house is like a fairy tale - a house full of children! Smile!
    Wish you much joy and health!

    SvaraRadera