Sidor

Följ min blogg här

onsdag 1 januari 2014

Gott nytt 2014

Hej vänner!
Gott nytt år på er alla.
Hoppas ni alla haft en fin nyårsafton
och att det nya året har börjat bra för er.
Vi är trötta här hemma idag, efter en fantastiskt
trevlig kväll tillsammans med goa vänner
och mycket gott att äta och dricka,
tack fam. Wideson & fam. Alvarsson,
det var toppen!!
Nyårslöfte blev det inget för min del, 
kan ändå aldrig hålla dom,
men som vanligt hoppas man ju på ett 
hälsosammare år med mer träning än det
föregående. ;)
Men i år ska jag försöka mig på 
"ett julkort i veckan" under hela året.
Så här kommer årets första julkort. ;)

Här ser ni kortets framsida.
Inspiration hittade jag från en fin skiss inne på VS.
Stämpeln är från Me to you
och mönstrade papper från Maja design.
Kortet fick en ram av Liquid pearls i guld
och en del detaljer i målade med glitterpenna.

Såhär ser insidan ut.
Blommorna har jag gjort av modeling clay.
Knappen med 24 på är från Papirdesign.

Och baksidan. 
I ramen ska jag skriva "handgjort av...".

Utmaning för detta kort:

Tack för titten.
Önskar er alla en fin kväll. 
KRAM.

8 kommentarer:

  1. Gott nytt år!
    Och god fortsättning till dig.. Vilket fint kort du har gjort! Jättesött stämpelmotiv.
    Det var inte dåligt med ett julkort i veckan.. Jag som tänkte jag skulle vara ordentlig och göra ett i månaden.. Hihi.. ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe men det är ju inte heller fy skam. men jag är bara så trött på att jag alltid får stressa med julkorten i december och det slutar alltid med att jag inte hinner göra till alla som jag skulle vilja skicka till. men i år ska jag vara ute i god tid. ;)

      Radera
  2. God fortsättning

    Görfint kort

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. God fortsättning! Jättefint kort, jag kanske också skulle göra ett julkort åtminstone två gånger i månaden, man har ju aldrig julkort så det räcker när man behöver dom :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä jag vet, man får alltid stressa i december och man hinner ju aldrig bli klar, så i år ska jag vara ute i god tid. ;)

      Radera
  4. Hej Tess!
    God fortsättning!
    Jisses vad julen och nyår försvann fort.
    Ditt första julkort blev sååå gulligt med den söta nallebjörnen:)) Läckra dies du använt och de egengjorda blommorna blev superfina:)) Jag har "börjat" på mitt första julkort men det är inte riktigt färdigt ännu;) Vi får peppa varandra att försöka göra ett julkort i veckan;)) Det skulle ju vara toppen om vi kunde göra det:))
    Ha en fin dag imorgon:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  5. Så fin tolkning av skissen! Älskar de söta Miranda nallarna!
    Tack för att du är med i vår julutmaning hos Veckans skiss!

    SvaraRadera