Sidor

Följ min blogg här

torsdag 3 april 2014

Ljuvligt lila

Hej vänner.
I förra veckan träffade jag en av mina 
scrap-vänner ifrån Stockholm, Riggan.
Hon hade skurit ut några underbara kortstommar
till mig med sin Silhouette maskin
och som vanligt när man får tag på lite nytt
så börjar hjärnan sprida kreativa idéer.
Såhär blev kortet.

Framsidan.

Insidan.

Och baksidan.

Kortet är gjort i vitt och lila cardstock, 
mönster pappret är från Maja design.
Fjärilarna och fågeln har jag gjort i lera och 
hjärtat på kortets framsida är från Prima.
Har även använt lite blommor, pärlor och pärlband,
för att ge kortet det där lilla extra.
Grattis-stämpeln är från Reprint
och stämplen på baksidan är från Gummiapan.

Kul att du kikade in.
Ta hand om dig och dina nära och kära!
Och ha en underbar helg.
KRAM.

15 kommentarer:

  1. Härligt kort!! Roligt med lite former på korten :-)
    Ja alltid lika kul å ses på mässorna men det blir som sagt kort och mitt i allt myller ;-)
    Tycker absolut du ska testa PL, jag har ju valt att dela in det månadsvis istället för veckor som många gör, man gör som det passar en själv helt enkelt.
    Jag har köpt det mesta fr Scrap-perra, Cili in papers o även Engströms. Du kan även få massa inspo i PLgruppen på Fb. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev så sugen på att testa PL efter att ha kikat runt i din blogg och på den FB-sidan som du tipsade om, så nu väntar jag på ett litet start-kit, ska bli sååå kul att testa!! tack för tips!! kram.

      Radera
  2. jätte läckert kort, snyggt med den vågiga kanten :D
    Tack för den fina kommentaren du lämnat hos mig.. blev så glad :)

    SvaraRadera
  3. Vilket ovanligt och snyggt kort. Vad de hittar på många grejer och så vill man helst ha alltihop. Snyggt har du dekorerat i vackra färgtoner.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Så himla fint kort, roligt med nya former. Majas papper är så fina! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Lucky girl!
    Excellent art work!
    Good luck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. happy to see you borqna! and thank you for your comment!! hugs, tess.

      Radera
  6. Hej Tess!
    Såååå snyggt kortet blev och läcker kortstomme:)) Vackra papper och de egengjorda fjärilarna är sååå fina:))

    Må så gott så hörs vi snart:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst var kortstommen härlig, vi ska prova göra liknande med din dies när vi ses! kram.

      Radera
  7. Så fint kort! Fin form och härligt med siffrorna i fokus.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Har ju gillat kortet på Instagram redan men ville skriva en kommentar här också eftersom jag fanns omnämnd i bloggtexten! :o) Kortet blev jättefint! Det är så skojigt med andra former på korten ibland! Får se vad jag hittar på nästa gång! ;o) Hoppas också på möjligheten att ses snart igen! Kram till dig och vi hörs!!

    SvaraRadera